2017 жылдың қыркүйегінен бастап, балаларға медициналық көмек көрсету жағдайын ескере отырып, Қазақстан Республикасының Үкіметі педиатрия факультетін қайта құру туралы қаулы қабылдады. 1 қыркүйектен бастап 2017 жылдың 20 шілдесінен бастап 5В130300 «Педиатрия» мамандығы бойынша білім беру мекемелерінің мемлекеттік стандартына сәйкес Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігінің «5В130300 – Педиатрия, 5 + 2» мамандығы бойынша Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігінің №1 KZ50LAA00009777 лицензиясы қайта жаңғыртылды. 5В130300 «Педиатрия» мамандығы бойынша бакалавриаттың білім беру бағдарламасы ҚР ДСМ «С.Асфендияров атындағы ҚазҰМУ-дың ПХВ» РМК-да 2017 жылдан бастап осы мамандық бойынша білім беру қызметін жүзеге асыруға лицензиясы бар. 5В130300 «Педиатрия» мамандығы бойынша енгізілген білім беру бағдарламасының мазмұны ҚазҰМУ-нің миссиясы мен мақсатына сәйкес келеді. С.Ж. Асфендияров атындағы ҚазҰМУ пәндер, органдық жүйелер, клиникалық мәселелер және аурулар негізінде интеграцияланған модельді қамтитын «Педиатрия» білім беру бағдарламасының үлгісін анықтады. Университет «Педиатрия» мамандығы бойынша білім беру бағдарламасының сапасын және тұтастығын жоспарлау, қамтамасыз ету, бақылау, зерттеу және бағалау, жетілдіру және қамтамасыз ету бойынша жұмыстар жүргізеді. «5В130300 – Педиатрия» мамандығы бойынша білім беру бағдарламасы ГОСО-2017 бойынша педиатрия кафедрасының педагогикалық факультеті (ҚР Денсаулық сақтау министрінің 2017 жылғы 17 шілдедегі № 530 бұйрығымен бекітілген), 5В130300 – «Педиатрия» мамандығы бойынша жоғары (5 + 2) арнайы білім беру бағдарламасы әзірленді. №2 балалар аурулары кафедрасында студенттердің контингенті – педиатрия, неонатология мамандығы бойынша бакалаврлар (МММФ 4 курсы), интерндер және резиденттер. Кафедра оқытушылары доцент А.К.Каримханова, А.Б.Байжазиева интерндер мен резиденттер үшін «Педиатрия», «Неонатология» мамандықтары бойынша білім беру бағдарламаларын әзірлеу бойынша жұмыс тобында болды. Нормативті құжаттарға сәйкес оқу үрдісі үшін пәндердің оқу жоспарлары әзірленді:
«5В130300 -« Педиатрия »мамандығы бойынша силлабустар әзірленді:
– 6 сынып оқушылары үшін: «Балалық шақ аурулары (стационар)» 270/6 (доцент А.Карымхановтың құрастырушысы);
– «Балалар аурулары (ауруханасы)» 540/12 (әзірлеуші доцент Хитуова Л.К.) 7-ші курс студенттеріне арналған;
«Неонатология мамандығы бойынша »
«Неонатология» мамандығы бойынша 1 жылғы білім алушы резиденттер үшін доцент Байғазиева Г.Ж.
1. Силлабус «Акушерлік мекемелердің 1 және 2 деңгейіндегі жағдайдағы неонатология» (32/1440)
2.Силлабус «Амбулаторлы неонатология» (4/180)
3.Силлабус «Неонаталдық неврология «(90/2)
4.Силлабус «Неонатология»
2 жылғы резиденттер үшін 6R114300 – Неонатология мамандығы бойынша
Ана мен баланың инфекциялық жай-күйін бақылау (электив).
Оқытылатын пәндер мен оқушының білім алу контингенті:
5В130300 – Педиатрия мамандығы бойынша таңдаған пәндер бойынша 7 курс – доцент Байғазиева Г.Ж. «Жаңа туған нәрестелерді алғашқы реанимация алгоритмі. Жаңа туылған нәрестенің асфиксиясы »(90/2) .
«БМСК деңгейінде созылмалы сарғаюы бар кішкентай балалар мен балаларды басқару» (90/2).
Магистранттар үшін – (силлабус), доцент Ә.Қарымханованы әзірлеуші.
1.Лизосомалық ауруларды диагностикалаудың зертханалық және аспаптық әдістері
Мамандығы: 6М110100 «Медицина».
2.Ана мен баланың перинаталды патологиясына инфекциялық фактордың рөлі
Мамандығы: 6М110100 «Медицина»
2017 жылдан бастап оқу үдерісі білім беру бағдарламаларын енгізді«№2 балалар ауруы» кафедрасында негізгі пәндер мен компоненттер «Жалпы медицина» мамандығы бойынша 4 курс, бакалавриат 4 курс, ММФ 4 курсы, 6,7 курс, интернатура 1,2 жастағы педиатрия бағыты бойынша оқытылады.
«Балалық аурулары» – 4 курс ОМ («Жалпы медицина»)
Кафедрада студенттер арасында «Балалық аурулардың негіздері», «Жаңа туған нәрестелердің патологиясы мен физиологиясы» пәндері бойынша 4 курстар өткізіледі.
«Балалық аурулары» – 4 жыл ММФ (Халықаралық медицина факультеті) «Балалар аурулары (стационар)» – Педиатрия бағытындағы 6 курс Ом (ГОСО 2017 бойынша оқыту(2017 жылғы Мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарттарына сәйкес жүргізіледі, интернатурадан өтуге арналған тиісті білім беру бағдарламасы 5В130100-Жалпы медицина мамандығы бойынша «Педиатрия» мамандығы бойынша жұмыс істейтін Мемлекеттік жоғары білім беру стандарты бойынша әзірленген. МЗРК, 2015 жылғы 31 шілдедегі № 647 «ГОСО медицина және кәсіби дайындық бойынша бағдарламаларын бекіту туралы.
Фармацевтикалық мамандықтар «,» Обнатуры туралы ереже «, МЖР бұйрығымен бекітілген 2010 жылғы 16 маусымдағы № 452. «Балалар аурулары (стационар)» – Педиатрия бағыты бойынша 7 курс ЖМ .Интернатурадан өту (2006 жылы «Педиатрия» мамандығы бойынша тағылымдамадан өту үшін ГОСО-ға сәйкес әзірленген стандартты оқу бағдарламасы бойынша оқыту жалғастырылды. «Жалпы тәжірибе» мамандығы бойынша типтік оқу жоспары Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрінің 2011 жылғы 26 қазандағы №734 бұйрығымен бекітілді.
Ауруханадағы балалар аурулары – резиденттер үшін 2 жылдық оқу мерзімі (6R114200 – Педиатрия мамандығы бойынша резидентураның білім беру бағдарламасына сәйкес, Резиденциялардың Мемлекеттік стандарттарына сәйкес әзірленген 02.10.2017 ж. № 551 бұйрығымен бекітілген,
бұйрықпен бекітілген. МЗРК 2010 жылғы 31 шілдедегі № 647 «Міндетті мемлекеттік стандарттарды және стандартты кәсібін бекіту туралы»
медициналық және фармацевтикалық білім беру бағдарламалары
Мамандықтар туралы «, Регламент туралы ереже, Регламентімен бекітілген 2008 жылғы 30 қаңтардағы № 28.
Резиденттердің 1,2 жылғы білім беру бағдарламалары бойынша (қайта құрылу 6R114300 – Неонатология мамандығы бойынша резидентураның білім беру бағдарламасына сәйкес, 02.10.2017 жылғы № 551 бұйрығымен бекітілген, Резиденттердің мемлекеттік стандарттарына сәйкес әзірленген,
бұйрықпен бекітілген. МЗРК 2010 жылғы 31 шілдедегі № 647 «Мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттарды және стандартты кәсібін бекіту туралы»
медициналық және фармацевтикалық білім беру бағдарламалары
Мамандықтар туралы «, Регламент туралы ереже, Регламентімен бекітілген 2008 жылғы 30 қаңтардағы № 28.
«Cased-based-learning (СBL)» интерактивті оқыту әдісін енгізу, клиникалық жағдайға негізделген және «Балалар аурулары»
пәні бойынша 4 курс білім алушылары үшін дискутивтік технологияны қолдану әдісін енгізу тәжірибесі
Проф. Н. А. Барлыбаева атындағы Балалар аурулары кафедрасының №2 БКҚА клиникалық базасында 02.02.2023 жылы клиникалық жағдайға негізделген және «Жалпы медицина» мамандығы бойынша «Балалар аурулары негіздері» модулі, «Балалар аурулары» пәні бойынша «Балалардағы темір тапшылығы және В12 дәрумені-тапшылық анемия»» тақырыбы бойынша GM-19-051a, GM-19-052a, GM-19-048a топтарында 4 курс білім алушылары үшін дискутивтік технологиясын пайдалана отырып, «Cased-based-learning (СBL)» оқытудың инновациялық әдісін енгізе отырып, практикалық сабақ өткізілді. Оқытушылар ассистенттер, медицина ғылымдарының магистрлері, Сагимова Райхан Шырынбаевна, Манасбаева Арайлы Елубаевна, кафедра меңгерушісі Ташенова Гульнара Талиповна.
Енгізу мақсаты: оқытушы студенттерге қойған белгілі бір міндеттерді-клиникалық жағдайларды (кейстерді шешу) шешу арқылы оқытуға негізделген белсенді проблемалық – ситуациялық талқылау әдісі студенттерді оқытудың сапасын, тиімділігін арттыру болып табылады. Студенттерді өздерінің өмірлік міндеттерін, соның ішінде кәсіби қызметке, қоғамға қатысты өз бетінше шешуге ынталандыру болды.
Студенттерге белгілі бір уақыт ережесі беріледі – топтарда 15 минутты талқылау үшін клиникалық жағдай, қолда бар деректер және проблемалық мәселелер және шешім қабылдау. Бір сабақта екі жағдай талданады. Білім алушылар 5-6 адамнан тұратын екі шағын топқа, 2 студент сараптамалық топ ретінде бөлінді. Оларды жұмыс мониторингі, құзыреттілік және кәсібилік, осы тапсырманы дұрыс шешу, мәселені шешудің толықтығы мен өзіндік ерекшелігі бойынша бағалайды.
Сабақ кезеңдері:
1-кезеңі: дайындық кезеңі-студенттердің бастапқы білім деңгейін анықтау үшін тест тапсырмасын орындау, барлығы -10 тест екі команда үшін бірдей берілді.
2-кезеңі: негізгі кезеңі. Танысу сценарийі бойынша әр командадағы 2 клиникалық жағдай, бала 1 Г 10 ай және 10 жаста. 5 мәселе бойынша талқылаулар: 1.Аурудың жетекші белгілері мен синдромдары. Зертханалық және аспаптық зерттеулерді түсіндіру.Алдын ала диагнозды шағымдар, анамнез, объективті мәліметтер негізінде негіздеді.4 диагностикалық жоспар. 5.Емдеу тактикасы.
3-кезеңі: Дебрифинг: кіші топтың өзін-өзі бағалауы, талқылау барысында қандай қателіктер жіберілді және параллель кіші топтың пікірі талқыланды.
4- кезеңі: Клиникалық есеп CBL жағдайында баяндалған талқылау қорытындыларын шығару. Қарым-қатынастың тиімділігі: науқасты сауатты хабардар етті, өзін-өзі ұстай білді. CBL жүргізудің маңызды элементі кері байланыс болып табылады: оқытушы – команда, команда – оқытушы.
Сабақ соңында студенттерге кері байланыс үшін анонимді сауалнама жүргізіледі.
Әдістің артықшылығы:
– нақты жағдайлар (жағдайлар) теория мен шындықты оның ерекше табиғатымен біріктіреді;
– кейстер студенттерге жағдайды талдаудың, мәселені анықтаудың және шешудің дәстүрлі емес жолдарын іздеу еркіндігін ұсынады;
– іс бойынша жұмыс барысында студенттер оқу үрдісін жасайды және бір-бірімен қарым-қатынас арқылы олар нақты коммуникативті тәуелсіздікке ұмтылады;
– оқу талқылауы-білім беру үдерісінің динамикалық және диалогтық нысаны, студенттердің бір-бірімен және оқытушымен өзара іс-қимылының ерекше тәсілі
Осылайша, түпкі мақсат жетекші синдромдарды бөліп көрсету, диагностика жүргізу, Клиникалық-зертханалық деректерді және аурулардың жалпы қабылданған жіктемелерін ескере отырып, клиникалық диагнозды негіздеу, этиотропты, патогенетикалық терапияны тағайындау болып табылады.
Студенттердің интерактивті өзара әрекеттесуі тек мұғаліммен ғана емес, сонымен бірге бір-бірімен де жүреді, оқу процесінде студенттердің белсенділігі басым болды. Кері байланыс – Сауалнама нәтижелері бойынша студенттердің қанағаттануы 97% құрады.